Projekt edukacyjny „Wesoła ortografia”

„Wesoła ortografia” to tytuł projektu edukacyjnego realizowanego w II półroczu roku szkolnego 2016/17 w klasie 2a. Projekt jest realizowany w oparciu o bajkę ortograficzną „Niezwykła przygoda mrówki Małgorzaty”. Bajka jest uzupełnieniem wiedzy zdobytej na zajęciach dydaktycznych, pomaga w nauce pisania trudnych wyrazów. Żywa fabuła i barwne ilustracje zachęcą dzieci do ćwiczeń i ułatwią utrwalenie zasad pisowni. Wiedza podana jest w sposób zabawny, wciągający i z sympatycznymi bohaterami.  Bohaterka bajki, pracowita mrówka Małgorzata, podczas wędrówki w poszukiwaniu miodu przeżywa różne przygody i poznaje interesujących przyjaciół. Mały czytelnik, towarzysząc mrówce, uzupełnia ramki z trudniejszymi wyrazami  poznając tajniki ortograficznych reguł. Wysłuchany lub samodzielnie przeczytany przez ucznia tekst jest okazją do doskonalenia czytania, sprawdzenia rozumienia, czytania z podziałem na role czy wręcz przełożenia na formę scenek. Może też posłużyć do różnorodnych „zabaw” ortograficznych. Wyszukiwanie, klasyfikowanie, definiowanie, uzasadnianie to działania rozwijające myślenie, uwagę, pamięć, percepcję wzrokową i inne ważne w procesie nauki i terapii funkcje. Wartości edukacyjne niosą również zamieszczone w bajce ilustracje, które służą do doskonalenia ekspresji słownej ucznia, wyrażania uczuć, opowiadania, formułowania ocen i sądów, argumentowania. Ilustracje tekstu mogą wyzwalać w dziecku samodzielną aktywność plastyczną. Rysowanie, malowanie, lepienie ma ogromny walor edukacyjny i terapeutyczny, warto więc do takich działań motywować uczniów. Okazuje się, że nauka reguł poprawnej pisowni może być lekka, łatwa i przyjemna. Zwieńczeniem projektu będzie Turniej Ortograficzny, w którym zostanie wyłoniony Mistrz Ortografii.

wychowawca Wiesława Pakulniewicz

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.