Czy inny znaczy gorszy?

Uczniowie klasy III,  na przykładzie omawiania  lektury „Brzydkie kaczątko”, starali się odpowiedzieć na pytanie, czy inny znaczy gorszy? Oczywiście, odpowiedź była dla nich prosta, bo już wielokrotnie omawiali ten temat podczas zajęć. Dlaczego nie jest tak prosta dla wielu ludzi? Dlaczego wciąż nie tak postępujemy mając do czynienia z kimś, kto zupełnie różni się od nas wyglądem, charakterem, sposobem bycia, ubierania się czy wyznania? Jakże często należy powtarzać uczniom, jak bardzo ważna jest tolerancja w stosunku do drugiego człowieka. Nie szukajmy przykładów braku tolerancji, ale tolerujmy z szacunkiem wszystkich w naszej klasie i szkole, a to już będzie ogromny sukces. Niech żaden uczeń nie czuje  się wśród nas gorszy – niech każdy będzie dla nas wyjątkowy! Do takich wniosków doszli uczniowie klasy III.  Każdemu z Was proponujemy chwilę refleksji nad tym zagadnieniem.

Wychowawczyni i uczniowie klasy III

Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.