Klasa IV

Materiał przewidziany do realizacji w terminie 23.03.2020 – 27.03.2020

Język polski

1.W wybranej grupie zdań rozpoznaj przysłówki. Każdy z nich połącz z czasownikiem, do którego się odnosi.

Jakże pięknie było na wsi. Kaczątka pływały wspaniale, ale jedno kaczątko dziwnie wyglądało. Wicher dął silnie. Jakże tu było pięknie, jak świeżo, wiosennie! Łabędzie z szumem skrzydeł lekko płynęły po wodzie.

było- jak?    pięknie
…………………………………. ………………………………….
…………………………………. ………………………………….
…………………………………. ………………………………….
…………………………………. ………………………………….

2. Utwórz porównania, dodając odpowiednie przymiotniki.

gorzki jak        piołun                                …………………… jak śnieg

…………………… jak miód                           ……………….…. jak kamień

…………………… jak słońce                         …………………… jak pies

3. Podkreśl przymiotniki.     ( jaki, jaka, jakie?)

Mały Jaś ma pięknego kota Mruczka. Mruczek jest leniwy. Całymi dniami wyleguje się w wiklinowym koszyku na miękkiej poduszce. Ma rude futerko w czarne prążki, więc trochę przypomina małego tygrysa. Ozdobą Mruczka jest biały krawat i skarpetki na łapach. Kot codziennie pije mleko, zabawnie mlaszcząc różowym językiem i poruszając wąsami. Kiedy Jaś głaszcze Filipa, kotek mruży zielone oczy i cicho mruczy.

  1. Nadal czytamy lekturę „ Pięcioro dzieci i coś” i sprawdzamy znajomość lektury na :

https://samequizy.pl/piecioro-dzieci-i-cos/—–testy one line.

Język niemiecki

  1. Przeczytaj i przetłumacz zdanie pod obrazkami w książce str. 50
  2. Napisz swój przebieg dnia wzorując się na przykładzie ze strony 50 w podręczniku
  3. W zeszycie ćwiczeń w rozdziale  Alltag wykonaj zadanie A1, A2,A3,A4 i A5

Matematyka

Poniżej znajduje się karta pracy, którą można przepisać do zeszytu lub wydrukować i wkleić:

Matematyka 

Historia:

Temat: Józef Wybicki i hymn Polski.

Przejdź na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/wspolna-piesn/D19nV5P17

Wykonaj ćwiczenie 2.

Przeczytaj cały temat z podręcznika str.94

W zeszycie przedmiotowym pod tematem przepisz poniższy tekst i uzupełnij go, na podstawie podręcznika i filmu:

Hymn naszego państwa nosi tytuł ……………………………………….. . Słowa do hymnu napisał ……………………………………. w ………….. roku. Słowa hymnu opowiadają historię generała …………………………………, twórcy wojska polskiego we Włoszech, które nazywały się ………………………………………. .

Przejdź na stronę:

https://epodreczniki.pl/a/wspolna-piesn/D19nV5P17

Wykonaj ćwiczenie 12.

Naucz się słów „Mazurka Dąbrowskiego” na pamięć.

Powodzenia!

Informatyka:

Drodzy uczniowie!

Ponieważ, nie wszyscy uczniowie posiadają komputery lub odpowiednie oprogramowanie, dlatego proponuję, aby każdy uczeń zajął się min. 1 godzinę programowaniem. Poniżej znajduje się link do strony z programowaniem. Wejdźcie, wybierzcie drugą dowolną grę i przejdźcie wszystkie poziomy. Strona dostępna zarówno z komputera jak i tabletu lub smartfonu.

https://hourofcode.com/pl/learn

Pamiętajcie!

Programowanie uczy logicznego myślenia, wspiera kreatywność, uczy rozwiązywania problemów, pomaga odnaleźć się w świecie technologii.

Powodzenia!

Przyroda

Witam kochani.

Kolejne zadania do wykonania. Proszę przygotować je samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 27.03.2020r. Jeżeli będziecie mieli pytania dotyczące sposobu wykonania zadań, proszę  o kontakt ze mną (najlepiej z pomocą rodziców) na portalu Librus Synergia.

  1. Przeczytaj w podręczniku tekst do tematu „Choroby pasożytnicze” i na podstawie przeczytanego tekstu, w zeszycie wykonaj następujące polecenia:
  2. Dokończ definicję: PASOŻYTY – to organizmy ……………………………………………..
  3. Przerysuj i uzupełnij tabelę:
PASOŻYTY
WEWNTRZNE ZEWNĘTRZNE
   
   
   
   

 

  1. Odpowiedz pełnym zdaniem na pytanie: „W jaki sposób możemy uniknąć zarażenia się pasożytami” ( wymień po 1 sposobie dla każdego pasożyta z tabeli).

                                                                                              Życzę miłej pracy.

                                                                                               Anna Turkowska

Technika

Witajcie, proszę was o kontynuowanie pracy jaką zadałam w poprzednim tygodniu ( praca na 2 tygodnie)

Materiały: blok techniczny biały, wycinanka, klej , nożyczki

Sposób wykonania: z kartki  A-4 wyciąć jajko i ozdobić ( wykleić całe jajko) wycinankami

Technika pracy : wydzieranka

Dla osób które, już wykonały poprzednio zadaną pracę, przesyłam koleją. To jest zadanie na kolejne dwa tygodnie

Makieta skrzyżowania

Materiały: blok techniczny biały, karton (jako podstawa makiety), wycinanka, klej , nożyczki ,pudełka

Sposób wykonania: wykonaj makietę dowolnego skrzyżowania ,umieść na niej pojazdy , ludzi , znaki lub sygnalizację świetlną

Plastyka

Witajcie, proszę was o kontynuowanie pracy jaką zadałam w poprzednim tygodniu ( praca na 2 tygodnie)

Konkurs szkolny – Kartka wielkanocna na ludowo – kartka na święta Wielkanocne inspirowana folklorem najlepiej kaszubskim, tematyka świąteczna ( pisanki, zające, kurczęta, palma wielkanocna, śmigus-dyngus itp). Technika: wycinanka z papieru płaska lub przestrzenna, wielkość: 15×15 lub 15×21. 

Narysuj jednostronicowy komiks w oparciu o wybrany mit grecki ( O Ikarze i Dedalu, O Prometeuszu, O Syzyfie itd), technika: rysunek kolorowy – kredki, mazaki, Format A4.

Wszystkie prace – kartkę świąteczną oraz drugą zadaną pracę – proszę obowiązkowo przynieść na najbliższe zajęcia do oceny. 

Religia

Proszę o prace z tym zadaniem.

Informacje można napisać w zeszycie

https://learningapps.org/view1428722?fbclid

Wszystkim życzę miłej pracy

Ks. Zbigniew

Muzyka

Muzyka

Materiał przewidziany do realizacji w terminie 13.03.2020 – 20.03.2020

MATEMATYKA

Moi Czwartoklasiści, witam Was serdecznie. W tym tygodniu (16-20.03.2020) proszę o dalszą pracę nad podanym poniżej tematem oraz utrwalenie wcześniejszych wiadomości.

Temat: Mierzenie kątów.

Jest on już po części omówiony, ale w ramach powtórzenia i utrwalenia proszę skopiujcie podany link:

https://pistacja.tv/film/mat00207-mierzenie-katow

 i obejrzyjcie film w jaki sposób mierzymy kąty za pomocą kątomierza.

Po obejrzeniu filmu proszę o wykonanie ćwiczeń:

ćwiczenie 3 strona 44, ćwiczenie 4,5,6 strona 45

oraz zadanie 1, 2, 3, 4, 5 strona 130.

W ramach utrwalenia wiadomości proszę Was też o wykonanie zadań z podanego linku:

http://matzoo.pl/klasa4/rozpoznawanie-katow_24_202

i zdobycie 10 ananasów.

Do końca tygodnia, proszę o codzienną i sumienną pracę, utrwalamy też tabliczkę mnożenia i dzielenia, dlatego proszę Was o skopiowanie linku:

http://matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-100_19_56

oraz

http://matzoo.pl/klasa4/tabliczka-dzielenia-w-zakresie-100_19_175

i za każdym razem walczymy o 10 ananasów.

A po powrocie po takim treningu podczas gry w nasze karty z tabliczką mnożenia nie będzie miał nikt problemów.

W razie pytań, proszę o kontakt przez dziennik librus w module wiadomości.

Życzę Wam powodzenia i wytrwałości w pracy nad matematyką.

J. Wajda

 

Technika

( praca na 2 tygodnie)

Materiały: blok techniczny biały, wycinanka, klej , nożyczki

Sposób wykonania: z kartki  A-4 wyciąć jajko i ozdobić ( wykleić całe jajko) wycinankami

Technika pracy : wydzieranka

 

Język polski

  1. Zamień podane przymiotniki na przysłówki:

( jaki?) miły-     (jak?)   miło

świeży-

mały-

brudny-

ciepły-

zimny-

szybki-

cichy-

mądry-

szczęśliwy-

2.Dopisz przysłówki o przeciwnym znaczeniu:

nudno-

ładnie-

głupio-

źle-

głośno-

długo-

  1. Z podanego tekstu wpisz do odpowiedniej części mowy:

Było ciemno. Odważnie wyruszyliśmy do obozu drużyny Wilków, aby zdobyć ich totem.

Pod osłoną ciemności czuliśmy się bezpiecznie. Powoli skradaliśmy się wzdłuż ogrodzenia. W pewnym momencie ktoś głośno krzyknął. Ukryliśmy się szybko w gęstych zaroślach. Z wrażenia zrobiło nam się gorąco. Postanowiliśmy ostrożnie wycofać się do naszego obozu.

Rzeczownik   

kto, co?

Czasownik   

co robi?

Przymiotnik   

jaki, jaka, jakie?

Przysłówek   

 jak, gdzie, kiedy?

    

 

 

 

     

4.Do podanych rzeczowników dopisz po 2 określające je przymiotniki:

cukier    jaki?-…………………..     ……………………….

cytryna-

mech-

nóż-

ogień-

śnieg- 

  1. Czytamy lekturę „ Pięcioro dzieci i coś” – najmniej jedną stronę dziennie.

 

Historia:

Drogi uczniu!

Poniżej znajduje się materiał do samodzielnego opracowania na obecny tydzień tj. 16 – 20 marca 2020.

Temat: Tadeusz Kościuszko – dowódca powstania

Obejrzyj film:

https://epodreczniki.pl/a/film/Dz2TbXkMI

Przeczytaj cały temat z podręcznika str.89

W zeszycie przedmiotowym pod tematem przepisz poniższy tekst i uzupełnij go, na podstawie podręcznika i filmu:

Powstanie kościuszkowskie wybuchło w …………..  roku. Na czele powstania stał ……………………………………………………………. . Do pierwszej bitwy doszło pod ………. ………………………………, gdzie wojska powstańców pokonały Rosjan. Mimo długiej i zaciętej walki ostatecznie powstańcy zostali pokonani w bitwie pod ………………. ………. i powstanie upadło. Konsekwencją przegranego powstania był trzeci rozbiór Polski w ……………… roku.

Możesz również pogłębić swoją wiedzę. Spróbuj swoich sił i rozwiąż test:

https://epodreczniki.pl/a/interaktywne-cwiczenia-multimedialne/D1Go7Nutm

Powodzenia!

Informatyka:

Drodzy uczniowie!

Ponieważ, nie wszyscy uczniowie posiadają komputery lub odpowiednie oprogramowanie, dlatego proponuję, aby każdy uczeń zajął się min. 1 godzinę programowaniem. Poniżej znajduje się link do strony z programowaniem. Wejdźcie, wybierzcie 1 dowolną grę i przejdźcie wszystkie poziomy. Strona dostępna zarówno z komputera jak i tabletu lub smartfonu.

https://hourofcode.com/pl/learn

Pamiętajcie!

Programowanie uczy logicznego myślenia, wspiera kreatywność, uczy rozwiązywania problemów, pomaga odnaleźć się w świecie technologii.

Powodzenia!

Język niemiecki

  1. Napisz poprawnie liczby

13                                                                 45

17                                                                 76

19                                                                 90

20                                                                 98

27                                                                 100

28

30

33

55

61

  1. Połącz ze sobą liczny

Zwólf                                                            11

Funfzehn                                                       7

Achtzechn                                                     10

Elf                                                                 12

Zehn                                                              15

Sieben                                                           18

3.Napisz poprawnie godzinę

7.10                                                                       12.35

6.30                                                                       6.55

8.15                                                                       8.40

9.00                                                                        13.20

10.10                                                                     14.40

11.45                                                                     15.30

  1. Przetłumacz

Która jest godzina?

Mój tata jest lekarzem z zawodu

Kwadrans-

Moja mama pracuje w szkole-

Kim  chcesz zostać  zawodu?

Chcieć-

To jest mój pies

To jest jego mama

Jej mama jest pielęgniarką z zawodu

Nasz dziadek mieszka w Polsce

Wasza babcia mieszka na wsi

  1. Odmień podane czasowniki przez osoby i podaj ich znaczenie

Wollen,wohnen,heissen,fahren,gehen,sein,haben

6.Odpowiedz na pytania.

Wie heisst dein Vater?

Was ist dein Vater von Beruf?

Wofur interessierst du dich?

Wie alt bist du?

7.Zbuduj zdania z rozsypanki

Du,was,werden,willst?

Meine Mutter, gut,kann,rechnen

Heute,ich,unsere,besuche,Grosseltern

Gehst,du,wann,in,die Schule?

8.Jesteś na wycieczce w Berlinie i poznałeś nowego kolegę. Zapytaj go

– jak się nazywa ,ile ma lat, gdzie mieszka i czym się interesuje.

Następnie przedstaw się powiedz jak się nazywasz, skąd pochodzisz, gdzie mieszkasz, ile masz lat i czym się interesujesz.

9.Podaj informację o swoich rodzicach. Napisz 

– jak mają na imię,  ile mają lat ,kim są z zawodu, czym się interesują.

Meine Mutter…..

Mein Vater…….

Przyroda

Witam kochani.

W związku z zaleceniami MEN przygotowałam dla Was kilka zadanek. Proszę wykonać je samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 21.03.2020r. (sprawdzę po odwołaniu zawieszenia zajęć).

1.Przeczytaj w podręczniku tekst do tematu  „Choroby zakaźne” i na podstawie przeczytanego tekstu, w zeszycie wykonaj następujące polecenia:

2.Odpowiedz pełnym zdaniem na pytanie „Co  to są drobnoustroje chorobotwórcze?”

3.Przerysuj i uzupełnij tabelę:

Nazwa choroby Wywołują  ją   

(bakterie czy wirusy)

Sposób wnikania drobnoustrojów do organizmu człowieka
grypa    
ospa wietrzna    
angina    
salmonelloza    
tężec    
wścieklizna    
borelioza    
zapalenie mózgu    

 

4.Odpowiedz pełnym zdaniem na pytanie: „W jaki sposób możemy uniknąć zachorowania na wyżej wymienione choroby?” ( wymień po 1 sposobie dla każdej choroby).

  Życzę miłej pracy.

Anna Turkowska

Plastyka

  1. Konkurs szkolny – Kartka wielkanocna na ludowo – kartka na święta Wielkanocne inspirowana folklorem najlepiej kaszubskim, tematyka świąteczna ( pisanki, zające, kurczęta, palma wielkanocna, śmigus-dyngus itp). Technika: wycinanka z papieru płaska lub przestrzenna, wielkość: 15×15 lub 15×21. 
  2. Narysuj jednostronicowy komiks w oparciu o wybrany mit grecki ( O Ikarze i Dedalu, O Prometeuszu, O Syzyfie itd), technika: rysunek kolorowy – kredki, mazaki, Format A4.

Wszystkie prace – kartkę świąteczną oraz drugą zadaną pracę – proszę obowiązkowo przynieść na najbliższe zajęcia do oceny. 

Komentarze są wyłączone.