—————— Rok szkolny 2019/2020 ——————
Materiał przewidziany do realizacji w terminie 23.03.2020 – 27.03.2020
Język polski
Język niemiecki
Wykonaj ćwiczenia B6 str55, B7 str. 56, c4 str58, A 6 str. 52, A 7 str. 53, B1 str. 53
Język angielski
Matematyka
Historia:
Temat: Oświecenie w Europie
Przejdź na stronę:
https://www.youtube.com/watch?v=VhgeRT_OS1o
Przeczytaj cały temat z podręcznika str.132
W zeszycie przedmiotowym pod tematem odpowiedz krótko na pytania, na podstawie podręcznika i filmu:
- Dlaczego nową epokę nazwano oświecenie?
- Napisz, dlaczego filozofowie oświecenia krytykowali naukę Kościoła katolickiego i rządy absolutne?
- Wymień największe odkrycia naukowe.
- Opisz główne cechy klasycyzmu.
Powodzenia!
Geografia:
Temat: Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje
Przejdź na stronę:
https://www.youtube.com/watch?v=q5LKpKbf2YY
Przeczytaj cały temat z podręcznika str.78
W zeszycie przedmiotowym pod tematem odpowiedz krótko na pytania, na podstawie podręcznika i filmu:
- Co to jest migracja, emigracja i imigracja?
- Jakie są przyczyny migracji w Europie? (str. 79 – wykres i film)
- Jakie są skutki migracji? (od myślników)
- Jakie skutki w Europie wywołuje zróżnicowanie religijne, kulturowe i narodowościowe?
Możesz również pogłębić swoją wiedzę. Przeczytaj tekst i spróbuj rozwiązać ćwiczenia:
https://epodreczniki.pl/a/zroznicowanie-ludnosciowe-i-kulturowe-wspolczesnej-europy/DXyq6516U
Powodzenia!
Informatyka:
Drodzy uczniowie!
Ponieważ, nie wszyscy uczniowie posiadają komputery lub odpowiednie oprogramowanie, dlatego proponuję, aby każdy uczeń zajął się min. 1 godzinę programowaniem. Poniżej znajduje się link do strony z programowaniem. Wejdźcie, wybierzcie drugą dowolną grę i przejdźcie wszystkie poziomy. Strona dostępna zarówno z komputera jak i tabletu lub smartfonu.
https://hourofcode.com/pl/learn
Pamiętajcie!
Programowanie uczy logicznego myślenia, wspiera kreatywność, uczy rozwiązywania problemów, pomaga odnaleźć się w świecie technologii.
Powodzenia!
Biologia
Witam kochani.
Kolejne zadania do wykonania. Proszę przygotować je estetycznie i samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 27.03.2020r. Jeżeli będziecie mieli pytania dotyczące sposobu wykonania zadań, proszę o kontakt ze mną (najlepiej z pomocą rodziców) na portalu Librus Synergia.
Przeczytaj z podręcznika temat „Gady – kręgowce, które opanowały ląd”. Korzystając z informacji zawartych w przeczytanym tekście, wykonaj następujące zadania:
Zadanie 1.
Wypisz w zeszycie 6 przystosowań gadów do życia na lądzie.
Zadanie 2.
Przepisz do zeszytu tekst wybierając tylko jedno ( prawidłowe) słowo umieszczone w nawiasie.
Gady są zwierzętami (stałocieplnymi/zmiennocieplnymi). Większość z nich całe życie spędza (na lądzie / w wodzie). Oddychają one za pomocą (gąbczastych płuc / skrzel). Są w większości (jajorodne/żyworodne) i występuje u nich zapłodnienie (zewnętrzne / wewnętrzne). Rozwój jest ( złożony/prosty) tzn. (występuje / nie występuje) postać larwalna. Gady przeważnie (opiekują się/ nie opiekują się) jajami i potomstwem.
Zadanie 3.
Odpowiedz na pytanie „Do czego gadom potrzebne są błony płodowe i jak one się nazywają?”
Technika
Witajcie, proszę was o kontynuowanie pracy jaką zadałam w poprzednim tygodniu ( praca na 2 tygodnie)
Materiały: kartka z bloku technicznego kolorowego , kartka biała, wycinanki , klej
Sposób wykonania: wydrukować lub narysować na kartce A-4 rysunek świąteczny wielkanocny i go wykleić , następnie wyciąć i nakleić na kolorową kartkę
Technika : wydzieranka
Dla osób które, już wykonały poprzednio zadaną pracę, przesyłam koleją. To jest zadanie na kolejne dwa tygodnie
Wiosenny bukiet kwiatów
Materiały: kartka z bloku technicznego kolorowego lub białego, kartki białe lub kolorowe, klej
Sposób wykonania: kolorowe kółka złożyć na pół ułożyć z nich kwiaty i nakleić na kartkę ( origami płaskie),ale można zrobić też bukiet ( origami przestrzenne) . Wzory znajdziesz w Internecie.
Technika : orgiami przestrzenne lub płaskie ( do wyboru)
Plastyka
Witajcie, proszę was o kontynuowanie pracy jaką zadałam w poprzednim tygodniu ( praca na 2 tygodnie)
1.Konkurs szkolny – Kartka wielkanocna na ludowo – kartka na święta Wielkanocne inspirowana folklorem najlepiej kaszubskim, tematyka świąteczna ( pisanki, zające, kurczęta, palma wielkanocna, śmigus-dyngus itp). Technika: wycinanka z papieru płaska lub przestrzenna, wielkość: 15×15 lub 15×21.
2.Martwa natura- rysunek ołówkiem. Ustaw na stole dowolną martwą naturę, kompozycję z trzech przedmiotów ( kubek, garnek, owoce, itp) i narysuj ją ołówkiem zaznaczając światło i cień na przedmiotach, kartka A4. inspiracja:
https://i.pinimg.com/564x/0b/95/51/0b9551a0f2fc56cb16ad5ec415f6843e.jpg
Wszystkie prace – kartkę świąteczną oraz drugą zadaną pracę – proszę obowiązkowo przynieść na najbliższe zajęcia do oceny.
Religia
Obejrzyj i napisz co Ci się podobało w tym co oglądałeś. Prace proszę wykonać w zeszycie.
https://www.youtube.com/watch?v=56Osfdd8an0
Pozdrawiam milo i ciepło dobrego oglądania
Ks Zbigniew
Muzyka
Materiał przewidziany do realizacji w terminie 13.03.2020 – 20.03.2020
Język polski
Język niemiecki
1.Napisz o swoich obowiązkach domowych oraz twojej rodziny. Co robisz każdego dnia czyli jakie obowiązki domowe wykonujesz. Jakie obowiązki domowe ma twoje rodzeństwo i twoi rodzice.
2.Wykonaj ćwiczenia B6 str. 65 B2 str. 66 c4 str. 68
3.Przepisz do zeszytu słówka z ćwiczenia B z książki str. 43 i przetłumacz następnie naucz się na pamięć słówek.
4.Przetłumacz
Od czasu do czasu podlewam kwiaty
Każdego dnia zmywam naczynia
Wynoszę często śmieci
Wyprowadzam psa
Uważam na małego brata
Prasuję ubrania
Rozwieszam pranie
Język angielski
Materiały do nauki języka angielskiego dla 2 uczniów klasy 6.
Lekcja 1.
1.Proszę wyciąć z gazety lub wydrukować z internetu dowolne zdjęcie osoby, a następnie wkleić zdjęcie do zeszytu i je opisać. Opisujemy wygląd zewnętrzny oraz części garderoby w jakie osoba przez nas opisywana jest ubrana. Wykorzystujemy słownictwo z poprzednich lekcji.
Lekcja 2.
- Zrobić w zeszycie notatkę na temat czasu teraźniejszego Present Continuous. W GOOGLE wpisujemy Present Continuous i tam znajdziemy wszystkie informacje.
- Wchodzimy na stronę http:// www.e-ang.pl i na górnym pasku klikamy gramatyka. Następnie klikamy ćwiczenia online i wybieramy czas Present Continuous i ćwiczymy online.
Historia:
Drogi uczniu!
Poniżej znajduje się materiał do samodzielnego opracowania na obecny tydzień tj. 16 – 20 marca 2020.
Temat: Monarchia parlamentarna w Anglii.
Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=k-dOeYrDcpU
Przeczytaj cały temat z podręcznika str. 127
W zeszycie przedmiotowym pod tematem odpowiedz krótko na pytania, na podstawie podręcznika i filmu:
- Dlaczego doszło do konfliktu króla z parlamentem?
- Jak przebiegała wojna domowa i czym się ona zakończyła?
- Co to jest republika?
- Jak przebiegały rządy Cromwella?
- Jakie zmiany wprowadziła uchwalona w 1689 roku „Deklaracja praw narodu angielskiego”?
Możesz również pogłębić swoją wiedzę. Przeczytaj tekst i spróbuj rozwiązać ćwiczenia:
https://epodreczniki.pl/a/monarchia-parlamentarna/DXEpshCzz
Powodzenia!
Geografia:
Drogi uczniu!
Poniżej znajduje się materiał do samodzielnego opracowania na obecny tydzień tj. 16 – 20 marca 2020.
Temat: Rozmieszczenie ludności. Starzenie się społeczeństw.
Obejrzyj film:
https://epodreczniki.pl/a/film/D15orQMVf
Film jest o Polsce, ale powinien pomóc Ci zrozumieć najważniejsze pojęcia i procesy, które w Europie są podobne.
Przeczytaj cały temat z podręcznika str. 73
W zeszycie przedmiotowym pod tematem przepisz i uzupełnij tekst, na podstawie podręcznika i filmu:
W Europie żyje około ……………….. osób. Średnia gęstość zaludnienia wynosi około ……………………….. . Gęstością zaludnienia nazywamy ………………………………………………………………………… i wyrażamy ją w ………………………………………………………. . Chociaż Europa rozmieszczona jest dość równomiernie, to występują obszary gęściej zaludnione i mniej. Większą gęstością zaludnienia odznaczają się ………………………………………………………………………………………….. , a mniejszą gęstością …………………………………………………………….. . Społeczeństwo Europy jest społeczeństwem starzejącym się, to znaczy że ………………………………………………………………………………….. . Liczbę ludności w poszczególnych przedziałach wiekowych przedstawiamy na wykresie, który nazywa się ………………………………………. . Wykres społeczeństwa starzejącego się jest ……………………………………………, a społeczeństwa młodego jest ………………………………………………….. .
Przyjrzyj się wykresom na str. 76 i 77 i wpisz do zeszytu, które społeczeństwo jest starzejące się, a które młode.
Powodzenia!
Informatyka:
Drodzy uczniowie!
Ponieważ, nie wszyscy uczniowie posiadają komputery lub odpowiednie oprogramowanie, dlatego proponuję, aby każdy uczeń zajął się min. 1 godzinę programowaniem. Poniżej znajduje się link do strony z programowaniem. Wejdźcie, wybierzcie 1 dowolną grę i przejdźcie wszystkie poziomy. Strona dostępna zarówno z komputera jak i tabletu lub smartfonu.
https://hourofcode.com/pl/learn
Pamiętajcie!
Programowanie uczy logicznego myślenia, wspiera kreatywność, uczy rozwiązywania problemów, pomaga odnaleźć się w świecie technologii.
Powodzenia!
Matematyka
Moi Szóstoklasiści, witam Was serdecznie, w tym tygodniu proszę o pracę nad podanym poniżej tematem oraz utrwalenie wcześniejszych wiadomości.
Temat: Dodawanie i odejmowanie.
Na początku w ramach powtórzenia i utrwalenia wcześniejszych wiadomości skopiujcie poniższe linki i obejrzyjcie filmy:
http://pistacja.tv/film/mat00154-liczby-calkowite-wprowadzenie?playlist=432
http://pistacja.tv/film/mat00155-liczby-calkowite-na-osi-liczbowej?playlist=432
http://pistacja.tv/film/mat00156-porownywanie-liczb-calkowitych?playlist=432
http://pistacja.tv/film/mat00157-wartosc-bezwzgledna?playlist=432
Teraz przejdźmy do tematu, tu też skopiujcie poniższe linki i obejrzyjcie następujące filmy:
http://pistacja.tv/film/mat00158-dodawanie-liczb-calkowitych?playlist=466
http://pistacja.tv/film/mat00159-odejmowanie-liczb-calkowitych?playlist=466
Po obejrzeniu filmów i przypomnieniu wiadomości przechodzimy do rozwiązywania zadań z ćwiczeń od strony 80 do strony 83.
Do końca tygodnia, proszę o codzienną i sumienną pracę, utrwalamy też tabliczkę mnożenia i dzielenia, dlatego proszę Was o skopiowanie linku:
http://matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-100_19_56
oraz
http://matzoo.pl/klasa4/tabliczka-dzielenia-w-zakresie-100_19_175
i za każdym razem walczymy o 10 ananasów.
W razie pytań, proszę o kontakt telefoniczny lub przez dziennik librus w module wiadomości.
Życzę Wam powodzenia i wytrwałości w pracy nad matematyką. Już za Wami tęsknię ☺.
wych. J. Wajda
Biologia
Witam kochani.
W związku z zaleceniami MEN przygotowałam dla Was kilka zadanek. Proszę wykonać je samodzielnie i estetycznie, w zeszycie przedmiotowym, do 21.03.2020r. (sprawdzę po odwołaniu zawieszenia zajęć). Życzę miłej pracy. Anna Turkowska.
Na podstawie informacji zawartych w podręczniku ( tematy:”Płazy – kręgowce wodno -lądowe” oraz „Przegląd i znaczenie płazów”) wykonaj na kartce formatu A-4 następujące polecenia:
Zadanie 1.
Uzupełnij zdania:
- a) Wymiana gazowa żaby zachodzi poprzez ………………………………. oraz …………………………….
- b) Temperatura ciała jest ………………………………………………….
- c) Samice płazów składają jaja, czyli ………………………….., w środowisku ……………………………
- d) Z jaj wydostaje się ………………………………… zwana kijanką, która przechodzi przeobrażenie, dlatego rozwój jest rozwojem ………………………………………….
- e) Układ krwionośny płazów jest ………………………………………………………..
Zadanie 2.
Zaznacz te cechy budowy skóry płazów, które umożliwiają tym zwierzętom prowadzenie wymiany gazowej całą powierzchnia ciała. Wstaw X przy wybranych cechach.
- a) Zawiera komórki barwnikowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- b) Jest wilgotna stale pokryta śluzem . . . . . . . . . . . . . . .
- c) Zawiera gruczoły jadowe . . . . . . . .
- d) Ma gęstą sieć włosowatych naczyń krwionośnych . . . ……..
- e) Jest zbudowana z naskórka i skóry właściwej. . . . . . .
- f) Nie jest pokryta łuskami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zadanie 3.
Wymień po 2 przykłady znaczenia płazów dla przyrody i dla człowieka.
Zadanie 4.
Odpowiedz, które płazy objęte są w Polsce prawną ochroną gatunkową.
Technika
( praca na 2 tygodnie)
Materiały: kartka z bloku technicznego kolorowego , kartka biała, wycinanki , klej
Sposób wykonania: wydrukować lub narysować na kartce A-4 rysunek świąteczny wielkanocny i go wykleić , następnie wyciąć i nakleić na kolorową kartkę
Technika : wydzieranka
Plastyka
- Konkurs szkolny – Kartka wielkanocna na ludowo – kartka na święta Wielkanocne inspirowana folklorem najlepiej kaszubskim, tematyka świąteczna ( pisanki, zające, kurczęta, palma wielkanocna, śmigus-dyngus itp). Technika: wycinanka z papieru płaska lub przestrzenna, wielkość: 15×15 lub 15×21.
- Martwa natura- rysunek ołówkiem. Ustaw na stole dowolną martwą naturę, kompozycję z trzech przedmiotów ( kubek, garnek, owoce, itp) i narysuj ją ołówkiem zaznaczając światło i cień na przedmiotach, kartka A4. inspiracja:
https://i.pinimg.com/564x/0b/95/51/0b9551a0f2fc56cb16ad5ec415f6843e.jpg
Wszystkie prace – kartkę świąteczną oraz drugą zadaną pracę – proszę obowiązkowo przynieść na najbliższe zajęcia do oceny.