—————— Rok szkolny 2019/2020 ——————
Materiał przewidziany do realizacji w terminie 23.03.2020 – 27.03.2020
Język polski
Język angielski
Język niemiecki
- Przepisz do zeszytu dialog C1 str. 61 z podręcznika następnie przetłumacz zdania i poniższe słówka na zielona i niebiesko. Zbuduj 3 dialogi z wykorzystaniem tych słówek.( 3 dialogi do słówek zaznaczonych na niebiesko i 3 dialogi do słówek zaznaczonych na zielono)
- Wykonaj ćwiczenie w podręczniku D str. 61 i przetłumacz podane zdania.
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń A2 str. 49 , A3 i A4 str. 50
Matematyka
Historia:
Temat: Sprawa polska w czasie I wojny światowej
Przeczytaj cały temat z podręcznika str.180
W zeszycie przedmiotowym pod tematem odpowiedz krótko na pytania, na podstawie podręcznika:
- Jakie były propozycje cesarzy Austrii i Niemiec dla Polaków w manifeście ogłoszonym 5 listopada?
- Jakie znaczenia miało orędzie prezydenta Stanów Zjednoczonych Thomasa Wilsona na powstanie Polski?
- Jakie decyzje zapadły na konferencji paryskiej?
Powodzenia!
Geografia:
Temat: Energetyka
Przejdź na stronę:
https://epodreczniki.pl/a/film/DXuql0qRi
https://epodreczniki.pl/a/zrodla-energii-w-polsce/DZ9m3Dvd0
Przeczytaj cały temat z podręcznika str.138
W zeszycie przedmiotowym pod tematem odpowiedz krótko na pytania, na podstawie podręcznika i filmu:
- Z jakich źródeł uzyskujemy energię?
- Jak działają elektrownie cieplne?
Obejrzyj wszystkie filmiki z lekcji:
https://epodreczniki.pl/a/alternatywne-zrodla-energii/D18IvCUKm
3. Jakie są źródła energii odnawialnej?
Powodzenia!
Informatyka:
Drodzy uczniowie!
Ponieważ, nie wszyscy uczniowie posiadają komputery lub odpowiednie oprogramowanie, dlatego proponuję, aby każdy uczeń zajął się min. 1 godzinę programowaniem. Poniżej znajduje się link do strony z programowaniem. Wejdźcie, wybierzcie drugą dowolną grę i przejdźcie wszystkie poziomy. Strona dostępna zarówno z komputera jak i tabletu lub smartfonu.
https://hourofcode.com/pl/learn
Pamiętajcie!
Programowanie uczy logicznego myślenia, wspiera kreatywność, uczy rozwiązywania problemów, pomaga odnaleźć się w świecie technologii.
Powodzenia!
Biologia
Witam kochani.
Kolejne zadania do wykonania. Proszę przygotować je estetycznie i samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 27.03.2020r. Jeżeli będziecie mieli pytania dotyczące sposobu wykonania zadań, proszę o kontakt ze mną na portalu Librus Synergia.
- Przeczytajcie w podręczniku temat „Higiena i choroby układu wydalniczego” (str.od157 do 160) możecie również obejrzeć film na you Tube „Zapobieganie zapaleniom układu moczowego (ZUM), cewki moczowej, pęcherza, nerek”
Następnie proszę w zeszycie:
a) wypisać 6 zasad higieny układu wydalniczego,
b) wymienić 5 chorób układu moczowego,
c) odpowiedzieć na czym polega proces dializy i u kogo się go przeprowadza,
d) podać nazwę lekarza zajmującego się leczeniem chorób układu moczowego.
Odpowiedzi proszę udzielać pełnym zdaniem.
- Proszę przejrzeć tematy z działów „Układ oddechowy” i „Układ wydalniczy” a następnie wykonać zadania z platformy https://learningapps.org/6704661 aplikacja (układ oddechowy i wydalniczy – powtórzenie).
Chemia
Fizyka
Witam kochani.
Kolejne zadania do wykonania. Proszę przygotować je estetycznie i samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 27.03.2020r. Jeżeli będziecie mieli pytania dotyczące sposobu wykonania zadań, proszę o kontakt ze mną na portalu Librus Synergia.
1.Przeczytajcie w podręczniku temat „Trzecia zasada dynamiki Newtona. Zachęcam również do skorzystania z materiałów zawartych pod adresem
https://www.youtube.com/watch?v=Iy9HOKLV8QI Trzecia zasada dynamiki newtona, zjawisko odrzutu samolotu i działa. Znacznie uatwią one zrozumienie tematu.
2.Po zapoznaniu się z materiałami:
a) Wpisz do zeszytu treść III zasady dynamiki Newtona ( z podsumowania)
b) Narysuj dowolny układ 2 ciał (może być piłka leżąca na ręce lub inny) zaznacz na nim siłę akcji i siłę reakcji
c) Odpowiedz na pytanie i uzasadnij: „Czy siły akcji i siły reakcji równoważą się wzajemnie?
d) Podaj 3 przykłady, gdzie w życiu codziennym możemy obserwować III zasadę dynamiki Newtona.
e) Odpowiedz na czym polega zjawisko odrzutu?
Plastyka
Witajcie, proszę was o kontynuowanie pracy jaką zadałam w poprzednim tygodniu ( praca na 2 tygodnie)
1.Konkurs szkolny – Kartka wielkanocna na ludowo – kartka na święta Wielkanocne inspirowana folklorem najlepiej kaszubskim, tematyka świąteczna ( pisanki, zające, kurczęta, palma wielkanocna, śmigus-dyngus itp). Technika: wycinanka z papieru płaska lub przestrzenna, wielkość: 15×15 lub 15×21.
2.Wykonaj rysunek (kredkami lub ołówkiem) własnej wersji obrazu C.D.Friedricha https://www.vogue.pl/uploads/repository/friedrich/gettyimages-148274967.jpg
Narysuj siebie stojącego jak postać na obrazie i patrzącego w dół. Co może zobaczyć współczesny człowiek patrząc na świat z wysokości? Format A4
Wszystkie prace – kartkę świąteczną oraz drugą zadaną pracę – proszę obowiązkowo przynieść na najbliższe zajęcia do oceny.
Religia
Proszę obejrzeć ten film i zrobić notatkę: co Ci się podobało co nie. Czym jest wiara w Jezusa Chrystusa? Prace wykonać w zeszycie
https://www.youtube.com/watch?v=YaNmOQXdNY8
Dobrych wrażeń przy lekturze. milo i ciepło was pozdrawiam.
Ks Zbigniew
Muzyka
Materiał przewidziany do realizacji w terminie 13.03.2020 – 20.03.2020
Język polski
- Samorząd uczniowski organizuje w Twojej szkole spotkanie ze słynnym podróżnikiem – znawcą kuchni świata. Napisz ogłoszenie zachęcające uczniów do udziału w tym spotkaniu.
- W imieniu Klubu Wędrowców napisz zaproszenie na spotkanie z podróżnikiem Markiem Kamińskim. Skieruj je do uczniów Twojej szkoły.
- Dokończ zdania współrzędnie złożone i nazwij je:
Oglądam telewizję i……………………
Padał deszcz, więc …………………
Albo pojadę do Wrocławia, albo …………………
Płytę oddam cioci lub………………….
Ani się nie wyspałem, ani …………………..
Pójdź do biblioteki oraz …………………….
Zdobyłeś najwięcej punktów, zatem …………………..
- Rozpoznaj zdania złożone, zadaj pytanie i wykonaj wykres zdania:
Obudził się wreszcie , gdy było już zupełnie jasno.
Kto nie lubi górskich wycieczek, może plażować nad morzem.
Ten będzie miał władzę, kto zdobędzie pierścień.
On był dla mnie tym, kim ojciec dla syna.
Musimy to zrobić, aby osiągnąć nasz cel.
5. Zredaguj zaproszenie na premierę spektaklu Tajemnice oswajania opartego na motywach utworu Antoine’a de Saint-Exupéry’ego Mały Książę.
Zachęć do obejrzenia spektaklu, używając dwóch argumentów.
- Utwórz imiesłowy od podanych rzeczowników:
patrzeć nauczyć się myśleć
wsiąść opowiadać zauważyć
podpisać udawać bić
lecieć pluskać jeść
Język angielski
Lekcja 1
- Przetłumaczyć na język polski trzy krótkie teksty o przedmiotach szkolnych ze strony 45 w podręczniku.
- Odpowiedzieć pisemnie na pytania do tekstów, z zadania 3 również na stronie 45.
- Poćwiczyć użycie czasu teraźniejszego Present Simple -online.
Po otwarciu strony klikamy na górnym pasku gramatyka, a następnie ćwiczenia online.
Następnie wybieramy czas Present Simple i ćwiczymy.
Lekcja 2
- Przepisać i przetłumaczyć na j. polski wyrażenia z ramki na stronie 47 w podręczniku, dotyczące umiejętności.
- Ponieważ do wypowiadania się na temat umiejętności wykorzystujemy czasownik modalny can/can’t potrafię/ nie potrafię, proszę napisać 10 zdań o tym co potrafię robić i 10 zdań o tym czego nie potrafię zrobić. Np. I can ride a horse- Potrafię jeździć konno. I can’t swim- Nie potrafię pływać.
Proszę wykorzystać do tego zadania dowolne słownictwo, nie ograniczając się jedynie do słownictwa podanego w podręczniku.
Język niemiecki
1.Przepisz słówka z książki zadanie C str. 60 następnie przetłumacz i naucz się na pamięć
2.Napisz przepis na sałatkę warzywną. Uwzględnij składniki i sposób przygotowania.
3.Napisz co jesz na śniadanie obiad i kolację.
4.Opisz wygląd i charakter twojego przyjaciela lub przyjaciółki.
Historia:
Drogi uczniu!
Poniżej znajduje się materiał do samodzielnego opracowania na obecny tydzień tj. 16 – 20 marca 2020.
Temat: I wojna światowa na ziemiach polskich
Obejrzyj film:
https://epodreczniki.pl/a/film/DAJAxGO07
Przeczytaj cały temat z podręcznika str. 170
W zeszycie przedmiotowym pod tematem odpowiedz krótko na pytania, na podstawie podręcznika i filmu:
- Wymień bitwy stoczone na ziemiach polskich podczas walk na froncie wschodnim.
- Jakie były losy Kompanii Kadrowej?
- Jak doszło do powstania I, II i III Brygady Legionów Polskich i na czym polegał „kryzys przysięgowy”?
- Omów powstanie i losy Legionu Puławskiego.
- Jakie były losy Błękitnej Armii?
Możesz również pogłębić swoją wiedzę. Spróbuj rozwiązać ćwiczenia interaktywne:
https://epodreczniki.pl/a/multimedialne-cwiczenia-interaktywne/DX6d0a5ux
Powodzenia!
Geografia:
Drogi uczniu!
Poniżej znajduje się materiał do samodzielnego opracowania na obecny tydzień tj. 16 – 20 marca 2020.
Temat: Zmiany w polskim przemyśle
Przeczytaj cały temat z podręcznika str. 134
Przeczytaj temat ze strony Internetowej:
https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski-po-1989-roku/DCxhPNPqN
W zeszycie przedmiotowym pod tematem odpowiedz krótko na pytania, na podstawie podręcznika i materiału dodatkowego z Internetu:
- Dokonaj podziału przemysłu w Polsce na sekcje i działy. (Patrz tabela str. 134 – forma podziału dowolna tzn. punkty, tabela.
- Jak zmieniał się przemysł po 1989 roku?
3.Na czym polegała restrukturyzacja przemysłu?
4.Wymień po 3 przyczyny i skutki restrukturyzacji przemysłu. (patrz tabela)
Możesz również pogłębić swoją wiedzę. Zapraszam na spacer wirtualny po „Bełchatowskim Zagłębiu Węgla Brunatnego”:
https://epodreczniki.pl/a/wycieczka-wirtualna—belchatowskie-zaglebie-wegla-brunatnego/DGP6yMnaD
Powodzenia!
Informatyka:
Drodzy uczniowie!
Ponieważ, nie wszyscy uczniowie posiadają komputery lub odpowiednie oprogramowanie, dlatego proponuję, aby każdy uczeń zajął się min. 1 godzinę programowaniem. Poniżej znajduje się link do strony z programowaniem. Wejdźcie, wybierzcie 1 dowolną grę i przejdźcie wszystkie poziomy. Strona dostępna zarówno z komputera jak i tabletu lub smartfonu.
https://hourofcode.com/pl/learn
Pamiętajcie!
Programowanie uczy logicznego myślenia, wspiera kreatywność, uczy rozwiązywania problemów, pomaga odnaleźć się w świecie technologii.
Powodzenia!
Matematyka
Drodzy Siódmoklasiści, witam Was serdecznie. W tym tygodniu
(16-20.03.2020) proszę o pracę nad podanym poniżej tematem.
Temat: Utrwalenie umiejętności rozwiązywania równań.
W ramach przypomnienia i utrwalenia wcześniejszych wiadomości skopiuj poniższe linki i obejrzyj filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=zEcf1xbq1M4
https://www.youtube.com/watch?v=qo7GBIHP2Lk
https://www.youtube.com/watch?v=7SqBeqjhycI
https://www.youtube.com/watch?v=G5qvac7xFK0
Teraz przechodzimy do rozwiązywania równań, czyli rozwiązujemy w zeszycie następujące zadania:
zadanie 10, 11 strona 214
zadanie 12, 13, 14 strona 215
W razie pytań, proszę o kontakt przez dziennik librus w module wiadomości.
Życzę Wam powodzenia i wytrwałości w pracy nad matematyką.
J.Wajda
Fizyka
Witam kochani.
W związku z zaleceniami MEN przygotowałam dla Was kilka zadanek. Proszę wykonać je samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 21.03.2020r. (sprawdzę po odwołaniu zawieszenia zajęć). Życzę miłej pracy. Anna Turkowska.
Przypomnij sobie z podręcznika informacje z tematów „Pierwsza zasada dynamiki Newtona” i „Wypadkowa sił działających na ciało”. Aby lepiej zrozumieć zagadnienia dotyczące siły wypadkowej i zjawiska bezwładności możesz obejrzeć film zamieszczony na youTube Pierwsza zasada dynamiki Newtona i bezwładność ciał, czyli dlaczego zapinamy pasy!? . Wykonaj w zeszycie następujące polecenia:
- a) Odpowiedz (całym zdaniem)na pytanie: „W jaki sposób bezwładność ciała zależy od jego masy i szybkości z jaką się porusza?”
- b) Dokończ zdanie: SIŁY RÓWNOWAŻĄCE SIĘ to siły …………………………
- c) Rozwiąż zadania:
1.1 Pasażer siedzący w samochodzie poczuł, że jego ciało przechyla się w prawo. W jaki sposób zmienił się ruch samochodu?
1.2 Przed zakrętem prowadzący pojazd powinien zwolnić. Dlaczego?
1.3 Podczas gwałtownego ruszania tramwaju do przodu ludzie odchylają się do tyłu, a podczas gwałtownego hamowania tramwaju ludzie odchylają się do przodu. Wytłumacz to zjawisko.
1.4 Staś i Zosia pchają szafę poziomo w prawo: Staś siłą o wartości 300 N, a Zosia siłą o wartości 200 N. Kierunki i zwroty obu sił są zgodne. Oblicz jaką wartość ma siła wypadkowa działająca na szafę. Narysuj wektor tej siły przyjmując, że odcinek wektora o dł 1 cm odpowiada sile o wartości 100 N.
Biologia
Witam kochani.
W związku z zaleceniami MEN przygotowałam dla Was kilka zadanek. Proszę wykonać je samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 21.03.2020r. (sprawdzę po odwołaniu zawieszenia zajęć). Życzę miłej pracy. Anna Turkowska.
Przeczytajcie w podręczniku (str.155 i156) w jaki sposób zbudowane jest ciałko nerkowe i jak powstaje mocz pierwotny i ostateczny. Obejrzyjcie również film przedstawiający proces powstawania moczu (wpiszcie w wyszukiwarkę internetową epodręcznik.pl układ moczowy).
Następnie proszę w zeszycie:
- a) narysować ciałko nerkowe i nazwać jego elementy (na rysunku),
- b) napisać, w której części ciałka nerkowego i w jaki sposób powstaje mocz pierwotny i mocz ostateczny,
- c) porównać skład moczu pierwotnego i ostatecznego (czym się różni).
Chemia
Witam kochani.
W związku z zaleceniami MEN przygotowałam dla Was kilka zadanek. Proszę wykonać je samodzielnie, w zeszycie przedmiotowym, do 21.03.2020r. (sprawdzę po odwołaniu zawieszenia zajęć). Życzę miłej pracy. Anna Turkowska.
Proszę przypomnieć sobie temat lekcji dotyczący ustalania wzorów i nazw związków chemicznych oraz prawo stałości składu związku chemicznego i wykonać zadania:
1,2, 4, 5 i 6 (str. 136 podręcznik) oraz 1 (str.141 podręcznik)
Plastyka
- Konkurs szkolny – Kartka wielkanocna na ludowo – kartka na święta Wielkanocne inspirowana folklorem najlepiej kaszubskim, tematyka świąteczna ( pisanki, zające, kurczęta, palma wielkanocna, śmigus-dyngus itp). Technika: wycinanka z papieru płaska lub przestrzenna, wielkość: 15×15 lub 15×21.
- Wykonaj rysunek (kredkami lub ołówkiem) własnej wersji obrazu C.D.Friedricha https://www.vogue.pl/uploads/repository/friedrich/gettyimages-148274967.jpg
Narysuj siebie stojącego jak postać na obrazie i patrzącego w dół. Co może zobaczyć współczesny człowiek patrząc na świat z wysokości? Format A4
Wszystkie prace – kartkę świąteczną oraz drugą zadaną pracę – proszę obowiązkowo przynieść na najbliższe zajęcia do oceny.