WF dla wszystkich

NIE DAJ SIĘ KORONOWIRUSOWI- ĆWICZ W DOMU I NA POWIETRZU

 AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA POZWOLI UTRZYMAĆ DOBRE SAMOPOCZUCIE PSYCHICZNE, A TAKŻE POZWOLI NA UTRZYMANIE DOTYCHCZASOWEJ SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ.

Nie daj się koronawirusowi, a także nie rozleniwiaj się, nie popadaj w bezczynność.

Aktywność fizyczna w miejscach publicznych- trenuj sam, na świeżym powietrzu.

Jeżeli masz psa idź na spacer lub marszobieg do parku lub lasu z rodzicem lub rodzeństwem, zrób krótką gimnastykę. Możesz również przy dobrej pogodzie wybrać się na przejażdżkę rowerem najlepiej z rodzicem, zachowując wszelkie zasady bezpieczeństwa na drodze, załóż rękawiczki i czapkę. Jeżeli masz ogród przy domu weź piłkę i spróbuj doskonalić żonglerkę(kapki) i podania piłki z rodzeństwem lub rodzicem.

Po powrocie do domu koniecznie umyj ręce!

Ćwiczenia fizyczne nie muszą odbywać się wyłącznie na hali sportowej, w siłowni czy boisku sportowym.  Warunki domowe są też sprzyjającym miejscem do aktywności fizycznej. Jeśli tylko mamy coś pod ręką i jesteśmy kreatywni, możemy zrobić wiele pożytecznego dla swojego ciała i to nie tylko w czasie, gdy atakuje koronawirus. I nie narzekajmy, że może nie da się uzyskać obciążeń czy intensywności jak w ćwiczeniach, które do tej pory wykonywałeś.

Metr kwadratowy wystarczy.
W domu możemy  ćwiczyć bez żadnych przedmiotów.
 Czasami wystarczy jedynie metr kwadratowy wolnej przestrzeni. Na dywanie czy kawałku koca możemy ćwiczyć mięśnie brzucha czy grzbietu. Przysiady wpłyną na mięśnie kończyn dolnych i pośladki. Wykonujmy pompki .

Pamiętaj o dezynfekcji. Warto podłogę, czy sprzęty domowe, których dotykaliśmy podczas ćwiczeń, spryskać płynem dezynfekcyjnym.
Macie w domu lub na klatce schody?  Taka aktywność wzmacnia serce i poprawia wydolność krążeniowo-oddechową, a także kształtuje mięśnie łydek, ud, pośladków i brzucha. Tu też dbajcie o bezpieczeństwo i nie chodzi tylko, aby nie poślizgnąć się na schodowych stopniach. Starajcie się nie dotykać poręczy lub je w miejscu ćwiczeń wcześniej zdezynfekujcie.

 Natomiast po skończonych ćwiczeniach bezwzględnie umyjcie ręce.!!!

 Do aktywności fizycznej możesz wykorzystać sprzęty domowe, ale zadbaj o bezpieczeństwo i upewnij się, czy wytrzymają ćwiczenia, które przy ich pomocy chcesz wykonać.

Lepiej robić coś na zasadzie podtrzymania, aniżeli nie robić nic w ciągu tygodnia czy dwóch. Wówczas wszystkie parametry spadają, a po upływie tego czasu organizm rozleniwia się i okazuje się, że jesteśmy w punkcie zero. Naturalnie po pewnym czasie, gdy po przerwie wznowimy ćwiczenia, pamięć mięśniowa wróci do odpowiednich parametrów, aczkolwiek warto utrzymać wcześniejszą formę w domowym zaciszu.

Korzystaj ze sprzętów domowych, ale rozsądnie i bezpiecznie.

Do ćwiczeń możemy wykorzystać wiele sprzętów domowych. Podstawowa zasada jednak brzmi, abyśmy byli przewidujący i zadbali o bezpieczeństwo. Popularne brzuszki można wykonywać, wkładając nogi pod szafy, szafki, łóżka, wersalki czy tapczany, ale wcześniej sprawdźmy, czy ich masa w zestawieniu z naszym ciężarem ciała i siłą, którą włożymy, to odpowiednie proporcje, aby ćwiczenie wykonać właściwie, a także bez uszczerbku dla swojego zdrowia czy też sprzętu, którym wspomagamy się w naszej domowej aktywności fizycznej.

Krzesło może mieć wiele zastosowań. Jednak tu taka sama uwaga jak poprzednio. Musi być stabilne. Te na kółkach czy fotele bujane raczej nam się nie przydadzą. Na odpowiednio dobranym sprzęcie tego typu możemy wykonywać ćwiczenia, które pomagają wzmacniać praktycznie całe ciało, a zwłaszcza mięśnie: brzucha, nóg i pośladków.
 Krzesło możemy wykorzystać na przykład do przysiadów i treningu nóg. Skorzystajmy z niego, robiąc pompki odwrotne, utrzymując się na nim tyłem, gdzie pracuje nasz triceps, a także pompki w oparciu, na którym oprócz ramion będzie pracować nasza klatka piersiowa. Przy pompkach możemy wykorzystać na przykład ramę łóżka, dzięki której będziemy mieli możliwość schodzenia do niższego i głębszego ruchu. Możemy wykonywać na niej również odwrócone pompki .

W domu jest jeszcze wiele innych przedmiotów, z których możemy skorzystać. Ciekawym rozwiązaniem może być także zwykły ręcznik. Wystarczy ustawić się w pozycji do pompek na gładkiej czy śliskiej nawierzchni, jak parkiet czy kafelki. Podkładamy go sobie pod stopy i dynamicznie przyciągamy kolana do klatki, a następnie wracamy do pozycji pompki. Wówczas pracuje nasza obręcz barkowa, ramiona oraz mięśnie brzucha .
Sprawdźmy szuflady czy piwnice i strych, a nuż przypomnicie sobie o zakupionym niegdyś sprzęcie sportowym, z którego dawno nie korzystaliście.

Możecie również skorzystać z wielu propozycji ćwiczeń w domu dostępnych w Internecie na YouTube lub Facebook pamiętając o bezpieczeństwie .

Starajcie się ćwiczyć codziennie przynajmniej 15-20 minut.

Zadbajcie również w tym okresie o właściwą dietę bogatą w warzywa i owoce!!!

Powodzenia i wytrwałości 

Komentarze są wyłączone.